Välkomna till träning norr om Örbergshult.
Vägvisning från Mjölby: åk mot Västra Harg, vid Kolstad sväng väg mot ”Strålsnäs/Bergtäkt”, sväng sedan mot ”Hulterstad Bergtäkt”, efter ca 400 m, ta grusvägen uppför backen till vänster och följ den till start- och målplatsen efter ytterligare ca 500 m, i en kurva.

Parkering:
Parkeringsmöjligheter finns vid vägkanten på flera ställen, ffa vid startpunkten, men även en bit bort och vid sista avtaget längs grusvägen (500 m från start/mål). Se bild nedan.
Banor:
- Grönvit: 1,5 km
- Gulorange: 2,0 km
- Kort Svår: 2,7 km
- Mellan Svår: 3,8 km
- Lång Svår: 5,5 km
- Alla kontroller
Samtliga skala 1:7500
På de lättare banorna (Grönvit och Gulorange) är alla kontroller markerade med stor skärm på pinne. På de svåra banorna blandat mellan liten/stor skärm på pinne och skärm hängande i snöre.
Kontrollerna finns ute from måndag 11/5 ca kl 9.00 och tas in from fredag 15/5, på eftermiddagen.
Kartor och deltagarlista som vanligt i brevlådan. Den är placerad vid startpunkten.
Specifikt för denna träning
- En otydlig stig, i området mellan kontroll 1 och 3, på Grönvita banan har förstärkts med vita snitslar i terrängen. Liksom delar av stigen mellan kontroll 8 och 10 på Gulorangea banan.
- Det finns tre ”konstgjorda” stigar (i verkligheten mer eller mindre otydliga körvägar efter skogsbruk). På kartan är de markerade med lila streck och i terrängen markerade med rödvit snitsel.

Lilastreckade, konstgjorda stigar och parkeringsmöjligheter
Glöm inte att ta med egen plastficka, anteckna ert deltagande och att Liveloxa! Jag kommer dessvärre inte att vara på plats någon av kvällarna.
Välkomna!
Lasse Wistedt
lars.o.wistedt@gmail.com
